موسسه ارتوپدی فنی پایا

بریس میلواکی

بریس (کمربند) میلواکی

بریس میلواکی، یک کمربند تخصصی است که در درمان انحناهای ستون فقرات (مانند اسکولیوز (کج‌پشتی) یا کایفوز (کایفوزشوئرمن) استفاده میشود.این بریس قدیمی ترین و موثرترین بریس در کنترل انحنای جانبی ستون فقرات است. از این بریس در انحنای توراسیک فوقانی T8 به بالا استفاده میشود.

ابتدا از بیمار یک قالب گچی گرفته میشود.سپس روی قالب اصلاحات لازم انجام میشود. درنهایت بریس‌های میلواکی بر روی قالبی از نیم‌تنه بیمار به صورت سفارشی ساخته می‌شوند.

هر بریس شامل یک کمربند پلی اتیلن، میله‌های آلومینومی عمودی و افقی، پدهای اصلاحی و رینگ گردنی است.میلواکی دارای سه سیستم شامل بخش کمربندلگنی,اسکلت آلومینیومی و سیستم های فشاری اصلاحی می باشد که این فشار ها می بایست هر ماه توسط کارشناس ارتوزوپروتز چک شود و دوباره تنظیم گردد.

 

محافظت از پوست در زمان استفاده از بریس میلواکی

  • هميشه يك زير پوش نازك نخی زير بريس بپوشید. هر روز  زیرپوش خود را عوض کنید. درتابستان ممکن است بیش از یکبار نیاز به تعویض باشد.
  • هر روز استحمام کنید.
  • از کرم‌ها، لوسیون‌ها یا پودر در زیر بریس استفاده نکنید. آنها پوست را نرم می‌کنند.
  • در هنگام دراوردن بریس پوست خود را بررسی کنید. اگر قرمزی برای مدت بیش از نیم ساعت طول بکشد، این مناطق را به‌دقت برای کبودی، تغییر رنگ بنفش، زخم‌های باز یا تاول‌ها بررسی کنید. در اولین نشانه این علائم، با متخصص ارتز خود تماس بگیرید.

 

بریس خود را هر روز تمیز کنید!

فوم پلاستیکی داخلی باید هر روز تمیز شود. برای تمیز کردن آستر، از یک پارچه با ضدعفونی کننده آنتی باکتریال یا الکل دست استفاده کنید، سپس آن را با یک پارچه مرطوب به‌طور کامل پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ضدعفونی کننده‌ها از داخل پاک شده‌است، زیرا می‌تواند باعث تحریک و آزار پوست شود. در صورت نیاز پوسته سخت پلاستیکی بیرونی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. یک پارچه حوله‌ای می‌تواند در خشک کردن ارتز کمک کند. ارتز در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به‌طور خود به خود خشک می‌شود. اگر ارتز به زودی مورد نیاز باشد، با استفاده از یک خشک کن خنک کننده می‌توان ارتز را بین پنج تا ۱۰ دقیقه خشک کرد. هرگز ارتز را در آب قرار ندهید یا آن را زیر شیر آب نگیرید. اطمینان حاصل کنید که قطعات فلزی و چرمی خیس نمی‌شوند. ارتز را در آفتاب بسیار گرم، در یک ماشین گرم در تابستان یا در کنار یک رادیاتور گرم قرار ندهید. ممکن است پلاستیک نرم شده و شکل خود را از دست بدهد.

*بندهای بریس میلواکی به مرور زمان فرسوده‌می‌شوند و نیاز به تعویض‌دارند. برای تعویض بندهای بریس خود به ارتوتیست مراجعه‌کنید.

ورزش و استفاده از بریس

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *